Autofabrikant General Motors (GM) is tevreden met de ontwikkelingen bij zijn Duitse dochter Opel in het eerste kwartaal. Tijdens de financiële crisis dreigde het merk nog ten onder te gaan.

De verkopen zijn verbeterd, net als de economische vooruitzichten in Europa, zo stelde het Amerikaanse bedrijf donderdagavond in een verklaring.

Opel dankt de vooruitgang met name aan het succes van de Mokka, een compacte sportieve terreinwagen (SUV) die in de herfst van 2012 op de markt kwam. Ook de nieuwste versie van de Insignia, die sinds afgelopen najaar te koop is, loopt volgens het bedrijf goed.

In totaal verkocht GM in het eerste kwartaal wereldwijd 2,4 miljoen auto’s en vrachtwagens. Dat is ruim 2 procent meer dan een jaar eerder.

General Motors is met Toyota en Volkswagen een van de drie grootste autoproducenten van de wereld. De drie beconcurreren elkaar wereldwijd, maar vooral in China.

Lees ook

De grootste ter wereld: zo strijden Toyota, Volkswagen en GM om de hegemonie

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl